innerhtml in php mogelijk?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

25/04/2024 17:47:15
Quote Anchor link
Alles wat content is, zou je normaal gesproken in een database kunnen opslaan.
Alle stijlen worden gekoppeld aan CSS-stijlbladen. Dus als iemand een heading gebruikt, dan gebruik je die stijl, trapgewijs kan je zes verschillende gebruiken, als voorbeeld.

Als ik dit en je vorige topics lees, vraag ik mij steeds af: Maak je het jezelf niet steeds lastiger?

Ter informatie:
Alle delen van mijn CMS/site bestaat uit templates (in Smarty). En content wordt vanuit een bestaande editor, zonder opmaak opgeslagen in de database. Een simpel nieuwsbericht of contentpagina bestaat dan enkel uit semantische HTML-code, met headings, paragrafen, basistags en lijsten. De CSS zorgt dan voor de opmaak.

Eventueel heb ik bepaalde teksten in templates verwerkt in een speciale configuratie-file, die ik met PHP zou kunnen aanpassen.

Misschien kan je er wat mee, en het zou je misschien wel inspireren om het makkelijker beheerbaar te maken.
Gewijzigd op 25/04/2024 17:48:22 door - Ariën -
 
PHP hulp

PHP hulp

05/05/2024 20:46:14
 
Paul Weiss

Paul Weiss

25/04/2024 17:52:23
Quote Anchor link
he arien. ik begrijp waar je heen wilt. maar ik heb ook inline styling. deze staat weer los van de stylesheets. als je met een vaste template werkt, met vaste elementen en vaste waardes waar je uit kunt kiezen doormiddel van classes dan zou dat wel kunnen werken. Als voorbeeld heb ik dus een html fotogallerij element waarbij html code veranderd t.o.v. het origineel, foto kun je toevoegen en verwijderen.
Op dit moment werkt het allemaal erg goed waarbij het content gedeelte dus via java en ajax wordt opgeslagen.
et is niet omslachtig, alleen erg veel werk om alle content te maken etc.. maar ben al behoorlijk op weg.
heb zelfs al een eigen formbuilder ontwikkeld waarbij de gehele php afwikkeling automatisch plaatsvind.

Toevoeging op 25/04/2024 17:52:47:

maar is wel veel werk dat moet ik toegeven.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

25/04/2024 18:01:18
Quote Anchor link
Ik zit ook een beetje met mijn handen in het haar om dynamische content toe te voegen in mijn huidige content. Denk aan een poll, youtube-embed, twitter/x-embed, google maps embed.

Ik zit zelf te denken aan UBB-tags zoals dit forum kent, maar ook kijk ik naar html-achtige tags, in combinatie met de kracht van CKeditor die widgets genoemd worden.

Maar inline-styling is eigenlijk iets dat je zoveel mogelijk wilt voorkomen.

Oh ja, en JAVA is iets anders dan javascript. Maar dat had je vast wel in de gaten.
 
Paul Weiss

Paul Weiss

25/04/2024 18:59:01
Quote Anchor link
he arien. ik bedoeld ook javascript, maar had het even afgekort. wat betreft de elementen waaruit men kan kiezen zijn zeer divers. hele mooie designs ook. ik heb er wel voor gekozen alle elementen los van elkaar te laten werken en geen gerbuik te maken van een framework. het aanpassen van een element is dan soms ook maatwerk. bijv. bij het bewerken van een fotogallerij. Mijn creativiteit helpt daarbij. ik maak dus alleen gebruik van html welke middels javascript kan worden aangepaste, toegevoegd of verwijderd.

Toevoeging op 25/04/2024 19:00:10:

voordeel van losse elementen is dat wannneer iets niet meer zou werken op 1 of andere manier het slechts 1 element betreft.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

25/04/2024 19:19:24
Quote Anchor link
Als iets niet zou werken, dan zou het niet live moeten staan :-P
 
Paul Weiss

Paul Weiss

25/04/2024 19:33:57
Quote Anchor link
uiteraard. alles werkt op dit moment ook. bedoel als iets in de toekomst niet meer of goed zou werken. kan altijd gebeuren. op dat moment kan ik het element eenvoudig eruit halen en aanpassen indien nodig.
Gewijzigd op 25/04/2024 19:34:30 door Paul Weiss
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.