koekjes probleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back end developer

Functie Jij als full stack ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor 90% van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van grote maatwerk applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. De technische uitdaging momenteel is dat

Bekijk vacature »

SQL beheerder / ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een klant in omgeving Tiel zijn wij op zoek naar een SQL beheerder met affiniteit met technisch applicatiebeheer. Je krijgt een fijne in-house werkplek waar je gaat werken aan diverse projecten. Dit bedrijf doet het beheer van databases voor een aantal bancaire klanten. Op dit momenten hebben zij ruim 1500 databases in beheer. Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat de development afdeling ondersteunen bij het ontwikkelen van MS SQL Scripts. Je zal zowel zelfstandig als in teamverband MS SQL databases installeren & beheren. Je monitort en onderzoekt incidenten en de achterliggende oorzaken. Je

Bekijk vacature »

Full Stack Developer/ Applicatie Ontwikkelaar

Wat jij doet Als Applicatie Ontwikkelaar ben je onderdeel van het team die de Rimote omgeving ontwikkeld en onderhoud. Hierbij kan je denk aan de cloud, on premise en webapplicaties welke worden gebruikt in bijvoorbeeld industriële bakkerijen, biogasinstallaties en kwekerijen. Deze applicaties verzorgen (remote) de aansturing en monitoring van processen, machines en robots. Van a tot z ben je betrokken bij projecten. Dit betekent vanaf ontwerp tot oplevering. Je moet samen met jouw team een goed product neer zetten. Dit begint met het opzetten van het ontwerp. De basis van de software moet staan als een huis. Daarvoor moet jij

Bekijk vacature »

Database Developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als Database Developer met MS SQL of een vergelijkbare database? Wil jij werken voor een ambitieuze werkgever in regio Tilburg waar jij volledig de mogelijkheid krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je gaat projecten gedurende het hele proces begeleiden. Je sluit aan bij afspraken met klanten om hun processen helder te krijgen. Vervolgens voer jij het project uit en zorgt dat dit zo goed mogelijk verloopt; Je werkt aan nieuwe softwareoplossingen die de logistieke processen verbeteren of vernieuwen; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving PHP Software Developer gezocht! Voor een organisatie in de regio Zeist die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in een scrumteam aan de ontwikkeling van een medicatiebewakingssysteem; Meedenken over de mogelijkheden en onmogelijkheden van projecten;

Bekijk vacature »

Java developer

Als Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde Java professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfs kritische systemen voor onze klanten in regio Noordoost zoals DUO, ING, CJIB en Tendernet. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meetups en doen veel aan kennisdeling. Sogetisten hebben plezier in hun werk en staan

Bekijk vacature »

Java/Kotlin Developer

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

As a Back-End Web Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a Back-End Web Developer at Coolblue? As a Back-End Web Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you also feel confident with setting up microservices in Typescript or are open to learning this. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing pure

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP

Functie Wij zijn op zoek naar een PHP programmeur voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alblasserdam. Heb jij altijd al willen werken bij een bedrijf dat veilige netwerkverbindingen levert door middel van veilige oplossingen? Lees dan snel verder. Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op het gebied van geleverde software en webapplicaties. Tevens

Bekijk vacature »

SQL database developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als SQL database developer? Dit bedrijf bouwt applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren. Ter uitbreiding van het development team zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. Wil jij werken voor een groeiende werkgever in regio Breda waar jij de ruimte en tijd krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je houdt je bezig met het creëren en bouwen van MS SQL server databases; Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van logistieke processen; Je gaat projecten vanaf het begin tot het

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer (Vue.js)

Functie Als Front-end developer ben je uiteindelijk overkoepelend aan de slag voor de 3 ontwikkelteams die ieder aan een specifiek product werken. In samenwerking met de UX-designer en de huidige Front-end developer zorg je voor gebruiksvriendelijke software. Lijkt het jou interessant om complexe problemen op te lossen en feautures naar een hoger niveau te tillen? En vind je het niet erg om oudere delen van de applicaties te refactoren i.c.m. het toevoegen van nieuwe functionaliteiten? Dan komen wij graag met je in contact. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar papieren, maar naar denkniveau, motivatie en zelfredzaamheid)

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Low code Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen van bestaande applicaties en het geheel van scratch af aan opzetten van nieuwe applicaties binnen een low code platform; Je beoordeelt technisch ontwerpen en maakt de vertaalslag naar de technische oplossingen binnen het platform; Je voert testwerkzaamheden uit; Je adviseert de organisatie op jouw vakgebied; Je schakelt met business analisten en de architect om tot mooie oplossingen te komen; Je lost bugs op en denkt mee over een structurele oplossing. Hier ga je werken Het gaat om een bekend internationaal handelsbedrijf met ruim 800 medewerkers, verdeeld over verschillende deelbedrijven. Deze

Bekijk vacature »

PHP Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen, implementeren en testen van PHP-oplossingen en Apps voor klanten en bedrijfsprocessen; Opstellen van requirements en uitwerken van de oplossingen; Testen van software en borgen van een soepele overdracht, inclusief documentatie; Proactief adviseren vanuit eigen expertisegebied over ontwikkelingen en verbeterpunten in technische toepassingen en processen binnen de organisatie. Hier ga je werken De organisatie is een ambitieuze en vooruitstrevende speler in de markt in de regio Rotterdam. Ze zijn de snelst groeiende in hun branche. Met een excellent aanbod en service willen zij de beste keuze zijn voor hun bestaande en nieuwe klanten. Dit alles doen

Bekijk vacature »

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »
Jan R

Jan R

01/10/2022 10:32:54
Quote Anchor link
Hoi

Ik probeer mijn cookies om te zetten naar array opties.
De cookies worden wel gezet maar zonder datum. Het zijn dus sessie cookies :(

Ik zet mijn cookies met
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
$a = koekjesopties(5000);
setcookie('msg', 1, $a);


Mijn array ziet er zo uit
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
(
    [expires] => Mon, 09-Jun-2036 00:00:00 GMT
    [path] => /
    [samesite] => Lax
    [httponly] => true
    [secure] => false
)
Ook geprobeerd zonder streepjes in de datum.

Mijn opties worden zo gebouwd
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
    function koekjesopties($dagen) {
        $a = array(
            'expires'=>CookieEndTime($dagen),
            'path'=>'/',
            'samesite' => 'Lax'
        );
                            
        if(isset($_SERVER['HTTPS']) && $_SERVER['HTTPS']=='on') {
            $a['httponly']='true';
            $a['secure']='false';
        }
        return $a;
    }


Wat doe ik weer verkeerd?

Jan
Gewijzigd op 01/10/2022 15:55:40 door Jan R
 
PHP hulp

PHP hulp

18/05/2024 23:02:00
 
Adoptive Solution

Adoptive Solution

01/10/2022 11:00:39
 
Jan R

Jan R

01/10/2022 15:54:57
Quote Anchor link
Bedankt maar het gaat hier over parameter 3 expires_or_options van commando setcookie.
Dus niet hoe een array doorgeven als een cookie.

ter info ik heb true/false geprobeer als string en als boolean
Gewijzigd op 01/10/2022 15:56:37 door Jan R
 
Ad Fundum

Ad Fundum

01/10/2022 18:51:30
Quote Anchor link
Het leuke van PHP is, dat je veel van wat het voor je doet, ook gewoon kunt negeren.
Bijvoorbeeld zo:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
function zet_koekje(string $naam, string $inhoud, int $levensduur) {
  header('Set-Cookie: '
    . urlencode($naam) . '=' . urlencode($inhoud)
    .
'; Max-Age=' . ((string) abs($levensduur))
//      . '; Domain=' // optioneel, default is huidige domein
    . '; Path=/'
    . ((isset($_SERVER['HTTPS']) and $_SERVER['HTTPS'] !== 'off')
        ?
'; Secure'
        : ''
      )
    .
'; HttpOnly'
    . '; SameSite=Strict');
}

?>


Maar als ik even in ga op je vraag, dan zegt de handleiding van setcookie() het volgende:

options

An associative array which may have any of the keys expires, path, domain, secure, httponly and samesite. If any other key is present an error of level E_WARNING is generated. The values have the same meaning as described for the parameters with the same name.


Ofwel, de waarde van 'expires' moet hetzelfde zijn als die van de parameter $expires van de setcookie() -functie. Dan gaat de handleiding verder:

expires_or_options

The time the cookie expires. This is a Unix timestamp so is in number of seconds since the epoch.


En dat doe je niet. Je geeft een string met een datum in plaats van een UNIX-timestamp.
Gewijzigd op 01/10/2022 19:05:00 door Ad Fundum
 
Jan R

Jan R

02/10/2022 11:28:48
Quote Anchor link
Laat nu net deze unix timestamp de reden zijn dat ik overstap naar arrayopties. :)

Ik kreeg de melding dat MET UNIXstamp en ZONDER array het formaat niet juist was.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
A 'set-cookie' has an invalid 'expires' date format. The recommended format is: Sun, 08 Jun 2036 22:00:00 GMT
Set-Cookie: msg13=1; expires=Sun, 08-Jun-2036 22:00:00 GMT; Max-Age=431964084; path=/schaak; HttpOnly; SameSite=Lax


Bedankt. Alle meldingen weg en cookies met datum.
 
Ad Fundum

Ad Fundum

03/10/2022 22:56:33
Quote Anchor link
Het zou toch echt een UNIX-timestamp moeten zijn volgens de documentatie (maar de documentatie zit er vaker naast):

"You may notice the expires_or_options parameter takes on a Unix timestamp, as opposed to the date format Wdy, DD-Mon-YYYY HH:MM:SS GMT, this is because PHP does this conversion internally."

Dus PHP zou iets voor je doen, maar in de waarschuwing krijg je een verkeerde suggestie? Waar heb ik dat vaker gezien met PHP...

Ik krijg overigens geen enkele error op 3v4l.org
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
$opties
= [
    "expires" => "Mon, 09-Jun-2036 00:00:00 GMT",
    "path" => "/",
    "samesite" => "Lax",
    "httponly" => true,
    "secure" => false
];
setcookie("x", "y", $opties);
setcookie("x", "y", 5000);
?>


Tenzij alles nu transparant werkt zoals verwacht, zou ik gewoon (een) eigen functie(s) gebruiken, dan weet je tenminste eindelijk een keer waar je aan toe bent. Zoiets eenvoudigs als het schrijven van een cookie HTTP header, dat zou PHP toch simpel moeten kunnen maken?
Gewijzigd op 03/10/2022 23:01:36 door Ad Fundum
 
Jan R

Jan R

04/10/2022 10:10:07
Quote Anchor link
Zoals ik schreef. Alle meldingen weg en cookies met datum.

Mijn enige opmerkingen zijn nu van firefox die geen translate ondersteunt :(. Gewoon melding uitgeschakeld daar kan ik toch niets tegen doen. :) en externe plugins. Vandaar mijn andere vraag/topic.

Ik probeer om altijd zoveel mogelijk de meldingen in Edge/Chrome weg te werken waar mogelijk en een controle te doen van w3.org voor de html en css

Ik ben ook bezig met headers en dmarc setting 100% in orde te krijgen.

Jan
 
Ad Fundum

Ad Fundum

04/10/2022 11:19:38
Quote Anchor link
Wat bedoel je met translate?
 
Jan R

Jan R

04/10/2022 12:01:15
Quote Anchor link
https://www.w3schools.com/tags/att_translate.asp

Ik werk veel met namen en deze worden vertaald wat niet mag natuurlijk
 
Ad Fundum

Ad Fundum

04/10/2022 16:20:56
Quote Anchor link
Het HTML5 tranlate attribuut werkt nog niet op Firefox, volgens Mozilla:
https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/HTML/Global_attributes/translate
Daar hoef je dan in ieder geval niet verder naar te kijken.

Je hebt altijd nog de HTTP Accept Language header:
https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/HTTP/Headers/Accept-Language
Dan kan een webserver altijd zelf nog besluiten of die vertaalde content levert.
Daar heb je zelf ook weer meer controle op. Kan je besluiten om alle Friezen te weren, of juist alle niet-Friezen, in voorbereiding op de Frexit =]
Gewijzigd op 04/10/2022 16:22:28 door Ad Fundum
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

04/10/2022 22:53:41
Quote Anchor link
Wat ik regelmatig doe:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
$array = [
    'expires'  => 'Mon, 09-Jun-2036 00:00:00 GMT',
    'path'     => '/',
    'samesite' => 'Lax',
    'httponly' => true,
    'secure'   => false,
];

echo '<pre>';
echo json_encode($array);
echo '</pre>';


Met andere woorden: het object of de array die je in een cookie wilt bewaren, json_encoden tot een string en die in het cookie zetten. Bij het uitlezen gebruik je dan json_decode.
 
Ad Fundum

Ad Fundum

05/10/2022 14:48:33
Quote Anchor link
Een object als JSON-string in een cookie? Waarom?
En doe je dit ook vaker?:
'secure' => false,

Het enige dat je doorgaans nodig hebt is een sessie ID, zodat de server al het andere kan bewaren.

Ik deed dat eerst via $_SESSION, met weer later een eigen implementatie van de SessionHandlerInterface, om er achter te komen dat er helemaal geen touw aan vast te knopen was welke functies nou wanneer precies werden aangeroepen door PHP. Toen ben ik afgestapt van $_SESSION, en heb ik zelf maar wat geschreven dat wel te volgen was.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.